سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چون از کارى ترسى بدان درشو ، که خود را سخت پاییدن دشوارتر تا در نشدن در کار و ترسیدن . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :0
بازدید دیروز :1
کل بازدید :13467
تعداد کل یاداشته ها : 16
103/1/28
4:45 ع

تدریس اینگونه واحدهاى درسى در زمینه سلامت و بهداشت روان و ارتقاى اخلاق درمدارس در کشورهاى پیشرفته، توسط روانشناس انجام مى گیرد یا معلم عادى کلاس نیز مى تواند این درسها

را تدریس کند؟

در واقع همان طور که به کشور استرالیا اشاره کردم، خیلى از این واحدهاى درسى به صورت گروهى و بحث و گفت وگو میان دانش آموزان صورت مى گیرد و توسط معلم کلاس هدایت مى شوند. لذا مربیان خود کلاسها این مسؤولیت را عهده دار هستند ولى قاعده کلى این است که باید از یک طیف آکادمیک برخوردار باشند و مرتب با روانشناسان مربوطه مشورت کنند. در ایران نیز تلاش ما بر این است که تعدادى روانشناس در این زمینه تربیت کنیم تا بتوانند عهده دار این وظایف در مدارس شوند.

خانواده ها باید چه نکاتى بدانند تا فرزندانشان دچار این اختلالات نشوند؟

هیچ پدر و مادرى نیست که به صرف پدر و مادر شدن بداندکه چه کار باید بکند. آنها باید بدانند که بسیارى از رفتارهاى غیرعادى روحى روانى مى تواندمثل هر نوع بیمارى جسمى خطرناک باشد. خیلى وقتها مسائلى چون عدم تمرکز فرزند در مدرسه مى تواند مشکل آفرین باشد. در واقع هر نوع فشار روانى در بچه ها را نمى توان بیمارى خواند و کمتر پدر و مادرى است که به محض برخورد با یک بحران روانى در فرزندشان فوراً به روانشناس رجوع کنند. در واقع آنچه خانواده ها مهمتر از هر چیز باید بدانند این است که هرگونه آسیب یا مشکل روانى در فرزندانشان را جدى بگیرند و هرگونه رفتارهاى غیرعادى در جریان رشد را مهم تلقى کرده، در صورت لزوم با روانشناسان مشورت کنند.


91/2/29::: 2:45 ص